søndag den 5. maj 2013

stensætning, endnu et afsnit

Halløj,

Hvis jeg en dag bliver træt af sten og specielt stensætninger i haven, så tror jeg det er nemmere at finde mig et nyt hus, end at begynde at fjerne alle dem som efterhånden er spirret frem derude. Det sidste stykke tid har jeg været i gang ude i stenbruddet anno 2013.

Men først vil jeg lige vise et billed af en af mine klosterkroner. Jeg købte 6 løg sidste år, og indtil videre lever de op til forventningerne. Der var en periode hvor de voksede flere centimeter om dagen, der var virkelig drøn på.

Men så heller mere organisk havesnak, nu står den på sten, mange sten. Inden i fortsætter, kan jeg lige så godt advarer, at jeg hammer stolt af hvad jeg fået lavet.












For godt en måned siden så området sådan her ud

Nu efter et par timers arbejde :-) er resultatet sådan


 Der er godt 20meter stensætning, så et par sten er der da røget i projektet.  Alle benvedene foran har været fjernet i byggerperioden, men det gav mulighed for at rense dem grundigt for indfiltret græs. Planen er at de i løbet af de næste år, skal have lov til at dække hele stensætningen fuldstændig, så det bliver grøn mur.



Næste del af projektet er så at komme tilbage til solteressen, som blevet gravet og bygget i starten af året. Der skal køres grus ud i bunden og så skal ligges en belægning.Men jeg tror at jeg genopbygger den lille stensætning der står foran. Den er ikke for køn, efter alt det den har været udsat for de sidste måneder.






Jeg må ærlig indrømme at armene kom en tur over hovedet i går da sidst sten var lagt. Bortset fra en meget blå lillefinger og flænge i hovedet er det hele gået uden uheld. Så det er ikke så skidt.

mvh
Lars

6 kommentarer:

  1. Hej Lars,
    Sikke alle de sten! Du må have meget lange arme her til aften - men ikke desto mindre kan jeg læse og se, at det har været hver en skramme værd. Det ser godt ud! Jeg er sikker på, at jeres nye terrasse bliver lækker og dejlig lun at sidde på, også efter mørkets frembrud. Er det ikke noget med, at sten suger varmen til sig og holder frigiver den igen, så snart solen er gået ned? Hvorom alt er - godt arbejde! Det kan du nok være stolt af.
    Venlig hilsen,
    Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mathias,
      Tak, og jo det er rigtigt, at stenene absorbere energi fra solens stråler i løbet af dagen. Når det så blivere køligere så udstråler de det som varme igen.
      Mvh
      Lars

      Slet
  2. Hvor ser det altså godt ud, Lars.
    Imponerende fint arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone,

      Mange tak, jeg er som skrevet også utrolig selvfed i disse dage :-)
      mvh
      Lars

      Slet
  3. Du fik altså ikke noget i klemme også - det var jo godt. Det bliver et helt fantastisk syn, når planterne gror op omkring stenene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie,

      Nej der kom ikke noget i klemme :-)

      mvh
      Lars

      Slet