mandag den 11. juni 2012

Betonbænk version 2012

Det er efterhånden lang tid siden at jeg har skrevet noget her på min blog. Det skyldes hverken travlhed, uvilje eller solstik (man skal dælme også kæmpe for det, her i den danske sommer) Nej det skyldes ganske enkelt dumhed og uddannelse, men mest dumhed. Hele sidste uge var jeg i tyskland ifbm. en uddannelse jeg er ved at tage. Så derfor havde jeg hverken tid eller mulighed for at berette noget have relateret (til gengæld kan jeg fortælle rigtig meget om limning og lim teknologi) Men selv om jeg havde været her hjemme, var det nok begræsnet hvor meget jeg kunne diske op med.

Historien er, at jeg for 14dage siden havde gang i noget beton halløj. I den forbindelse skulle jeg have banket en kerne fri. Jeg vil ikke give jer alle detaljerne, men blot fortælle at jeg kan hamrer rigtig hårdt med en hammer, men desværre ikke altid rammer som planlagt. Det betød en desværre en flækket tommeltot, som skulle holdes i fulstændig ro. Nu den nede på doppelt størrelse, så jeg er begyndt at kunne lave lidt igen (den må stadig væk ikke komme i kontakt med jord, som jo ellers er del af det med at arbejde i have :-)) Sidste nye er endnu bænk, den er ikke helt færdig, men princippet kan ses her. Fødderne er mørkegrå beton, og sædet er en stor planke af douglas gran. Så jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om det er en betonbænk eller ej :-)


Men ellers står det lidt stille og det passer mig ikke rigtig, da jeg har en hel del ting jeg gerne vil have lavet. Men så kan jeg bruge tiden på planlægning (bla-bla-bla)
Den gamle blåregn, er ved at lukke til på siden, og er på vej hen over taget på pergolaen

Efter at tulipanerne er færdige for i år, så er timianerne i stensætningerne det fast indslag

Håber at alle nyder det gode vejr :-)


2 kommentarer:

  1. Av for den......... :(
    Kender godt det med hårde slag der rammer forkert - er sket et par gange, når jeg har hugget sten til, men har heldigvis aldrig flækket noget, kun gået med blå og ømme hænder ;-)

    SvarSlet
  2. God bedring. Håber ikke du bliver for rastløst af lediggang, du må udtænke nye projekter imens.

    Bænken er super.

    SvarSlet