søndag den 28. oktober 2012

stenhugger kursus

Halløj,

Nu har jeg snart fødselsdag, og så bliver det naturligvis godt vejr. Men det er nu egentlig ikke fordi jeg vil lege metrolog, at jeg nævner min kommende fødselsdag. Men det skyldes at jeg i fødselsdagsgave fra min kone og børn, har fået et stenhugger kursus nede ved en stenhugger i Horsens. Det var så i den her weekend at det skulle løbe af staben. Lad mig bare sige, at jeg har lært del tips og tricks, til hvorledes jeg kan arbejde hurtigere, mere effektivt om mere stenhuggermæsiigt korrekt (f.eks. blev jeg adskillige gange gjort opmærksom på, at jeg ikke hakkede i stenen, men at jeg huggede:-)) Jeg have selv en medbragt i stor marksten, som jeg havde store forventninger til. Desværre var den bund råden, og lyn hurtigt lå den i 5stykker (heldigvis inden jeg gået rigtig i gang med den) Nå så sprang jeg på et stykke lækker bornholmsk granit (paradis granit) Dejligt stykke sten hvis der er nogen indre aggresioner man skal af med. Jeg er ikke færdig med stenen endnu, der mangler stadig nogen ting, så ingen billeder endnu. Men jeg har høje forventninger til slut resultatet.

Til gengæld er her et par andre sten billeder ud fra mit stenbedsprojekt, hvor der flere sten e begyndt at spirer frem. Men desværre er det ikke kun sten som kommer frem, der er også godt gang i senegræsset. Så en gang om ugen skal der fjerne senegræsse spirer, incl. rod. Det noget af det mest underholdende man kan foretage sig, men forhåbentlig er det umagen værd.
På en dårlig dag, kan man dog godt få lidt kirkegård fornemmelse med alle de sten, men når først der kommer planter i jorden forventer jeg at der blødes lidt op det (altså andre planter end senegræs)

MVH
Lars

Ingen kommentarer:

Send en kommentar