lørdag den 5. januar 2013

Godt nytår

Først om fremmest Godt Nytår!

Der sker ikke så meget i haven pt, så dette er ikke endnu en røverhistorie om hvor stort et projekt jeg nu har kastet mig ud i. Det er bare en lille opdatering omkring hvad jeg lige syntes var spændende her til morgen da jeg gik en tur ude i haven.
Blåregnen på den gamle pergola. Jeg har lige udnyttet, at det er lidt nemmere at komme til grenene nu hvor bladene er væk, så den er blevet bundet lidt ind. Men synes nu den i sig selv også uden blade er ret flot

Men det er nu ikke alt som står stille for tiden, hvidløgene som jeg satte i efteråret er kommet frem. Håber jeg har større held med dem i år end tidligere, hvor de bare rådnede væk. Så skal der dælme lugte af hvidløg i hele Skanderborg kommune :-)

Jeg har heldigvis også fundet tid og lys til stenhugning, så lidt nyt er det blevet på den front også. Men ikke mindst har jeg fået sat flere af dem ud i haven. Om det er deres endelige position ved jeg ikke, og jeg skal også have lavet nogen ordentlig sokler, men nu er de da kommet lidt mere frem. Den store dum-dum figur er nu havens og områdets opsynsmand :-)


Det her en ny sten jeg lige har afsluttet. Den startede som en helt anden ide, som jeg dog droppede undervejs, da den alligevel ikke var helt så genial som jeg havde forstillet mig inde i hovedet

Og lige en sidste inden jeg skal spise, resten må vente med til en anden god gang



Håber alle for et godt have år.

mvh
lars



7 kommentarer:

  1. Imponerende så dygtig du er ud i stenhugningens kunst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie,
      Tak. Fik du nogensinde lavet dine betonkasser?
      mvh
      Lars

      Slet
    2. Nej, desværre. Det er nu min ægtefælle, der kan sådan noget; men i 2012 brugte han sit krudt på at indrette vores gamle kostald til plante-rode-formerings-opbevaringsrum.

      Slet
  2. Hvor har du mange spændende ting i din have - og så selv at kunne lave det, det er da fantastisk :o)
    Jeg er især vild med bænken af cement? med en midterstribe af små sten... den ku jeg godt se i min have ;o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja der bliver lavet lidt af hvert. Bænken står ikke en gang i min egen have, den var til et hold venner.
      Mvh
      Lars

      Slet
  3. Smukke sten og kan specielt godt lide at der både er råt og poleret sten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne,

      Tak skal du ha'. Det bliver nemlig for ensformigt hvis man vælger at polere det hele. Det fede sker når den rå / grove overflade skifter farve når den bliver våd.
      mvh
      Lars

      Slet