søndag den 3. marts 2013

Piazza del sole

Lidt fine fornemmelser skal der være plads til en gang i mellem. Så derfor har jeg i al beskedenhed allerede navngivet den kommende solteresse "piazza del Sole" Nu kan jeg ikke italiensk, men håber at google har ledt mig nogenlunde på vej, ellers håber jeg at der en venlig person som lige vil give mig et hint:-)

Det har været en fantastisk weekend. I dag har jeg brugt et par timer nede i den arkæologiske udgravning. Desværre er jeg endnu ikke stødt på de helt store skatte, kun lidt regnorm og småsten. Men vejret var fantastisk, så det går. Som det kan ses, er de første sten begyndt at spire frem.

Det gik rimlig hurtigt med komme ind i stensætning rytmen igen. Hele tiden tænke på hvordan næste sten skulle se ud, og hvordan de skal støtte  låse hinanden. Det så også rimlig hurtigt med det første udbrud af "av for fanden", da jeg lige fik klemt en finger mellem to store sten. Heldigvis skete der ikke noget voldsomt, andet en blå negle. Men jeg tænkte straks tilbage på sidste forår hvor jeg flækkede en tommeltot med mukkeret.

Nu gik jeg nede i hullet et par timer, når nej det hedder jo piazza del sole :-) og jeg tror det bliver helt perfekt  dernede når jeg en gang bliver færdig. Jeg er i hvert fald sikker på at stensætningen nok skal passe ind i resten af haven :-) Inden jeg pakkede fuldstændig sammen, og rullede en tur afsted på min racercykel, tog jeg lige et stemningsbillede som viser udsigten nede fra den kommende teresse, det er ikke så ringe :-)


I går var vejret perfekt til gang bølgegas ved Bønnerup, godt tre timer blev det til inden kroppen var træt og mør. Skønt at der kommet lidt varme i luften igen.
Nu vil jeg ude at male lidt møbler inden sofa'en kalder ind til afslapning, som afslutning på en perfekt weekend. Håber alle har nydt det gode vejr.
mvh
Lars

1 kommentar:

  1. Dit projekt ser ud til at skride planmæssigt frem, det skal nok blive godt :-)

    SvarSlet