lørdag den 14. april 2012

Baglæns dag

Så en dag har jeg haft i dag. Efter at have starte på arbejde i tirsdags, har jeg virkelig set frem til weekenden. Jeg var også rimlig hurtigt ude i haven her til morgen. Men hurtigt begyndte jeg at kede mig. Ikke fordi der ikke er noget lave, men det er kun sådan noget pusse nusse halløj, såsom at fjerne udkrudt i mine benved, rydde op, og sådan noget fnidder fnadder. Jeg manglede simpelthen et projekt der involverede adskillige kubikmeter jord, flere tons beton og sten. Jeg vil så skynde mig at slå fast, at jeg ikke har kastet mig ud et nyt anlægsprojekt. Jeg har simpelthen haft en stille og rolig dag udenfor, hvor jeg nærmest har gået baglæns. Først blev der fjernet ukrudt i de famøse benved, som flere steder er kommet godt i gang.

Bagefter gik turen op til plantskolen sammen med min knejt på 6år (efter vi havde spillet fodbold og ordnet verdens situationen, som i øvrigt ikke er så advanceret når man er 6år). Egentlig var det mening at vi ville have 2 blåbærbuske. Men det endte i stedet med to ribsbuske, og eftersom vi forvejen har blåbær, så var det vel egentlig et godt valg. De er blevet plantet krukker (betonkrukker naturligvis :-)  mellem jordbær bedene.
Men min søn kan faktisk godt lide at komme med ud at købe planter. I dag ville han gerne have nogen violer med hjem til sin mor, og det fik han naturligvis lov til (han ved allerede at det give fedterøvs point:-)) De ser nu også fine ud i betonkrukken med elefanthud overflade.
Ellers venter jeg på at min blårregn rigtig kommer i gang. Jeg tror den bliver fantastisk i år. Der er allerede mange skud og knopper, så mon ikke der snart sker noget mere. Til gengæld er min montana rubens noget medtaget. Jeg var lige ud at fjerne nogen af de døde grene, og der skulle fjernes meget. Men den skal nok komme sig igen.

Næste store projekt er Danmarks mesterskabet i omlægning af indkørsel. Indtil videre har jeg lagt den om 2 gange, og i år blever det trejde gang. I år skyldes det dog, at jeg vil have noget poleret sten-beton som rendesten/afvanding. Rendestenene er støbt, de mangler blot at blive slebet og poleret. Det bliver nu rart at komme igang med et ordentlig projekt :-))))
Spirea hækken ved bålpladsen er godt på vej

stenurt lavet sidste år





2 kommentarer:

  1. Jeg kom bare lige forbi.
    Held og lykke med de ny buske.
    Violerne ER da smukke.
    Hvor har du en fin bålplads.
    Tak forkigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er altid velkommen til at kikke forbi, det er vel egentlig ideen med en blog :-)) Bålpladsen er ret god, det eneste jeg overvejer, er at hæve hele den runde spirea hæk.

      Mvh
      Lars

      Slet