lørdag den 21. april 2012

Rendestensprojekt

Hvis nogen af mine naboer følger med på denne blog, så vil jeg blot sige undskyld!! For i dag har jeg larmet seriøst. Jeg har nemlig slebet sten til mit nye rendestensprojekt i indkørslen. Men til gengæld er jeg selv svært tilfreds med resultatet. Jeg har som tidligere nævnt lagt min indkørsel om en del gange, og i år skal der også ske ting og sager derude.












Problemet er at jeg nægter at bruge de her famøse plastik afløbs banditter. Når jeg så samtidig har været lidt for optimistisk med faldet væk, og den videre afledning af vandet, så har man lidt et problemer. Set fra den positive vinkel, så kan vi nogen gange prale med voldgrav foran huset, og jeg har da overvejet om vi kunne have krokodiller derude. Problemet med voldgraven blev dog løst ved omlægningen sidste år, så det som skal ske i år, er mere i sjov afdelingen. Jeg vil nemlig lave afvandingen med nogen rendsten som jeg har støbt i beton (surprise) og som er med natursten i overfladen. Lige nu overvejer jeg dog, og jeg i samme ombæring skal udvide indkørslen da vi per 1. maj skal have alle vores skraldspande stående ude ved vejen.
I dag blev jeg glædeligt overrasket. Jeg troede et tulipan løg gav en tulipan blomst. Men nu har jeg fundet ud af, at der kommer flere blomster fra hvert løg. Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men de skulle gerne være hvide og nærmest sorte når de springer ud.










Mine gigant alliumer er også på vej. Dem er jeg meget spændte på, om de virklig bliver så kæmpe som jeg tror/håber

5 kommentarer:

  1. Din naboer skulle se hvad flot arbejde du gjort så dem vil ikke væære sur på dig ;)

    SvarSlet
  2. Det er nogle spændende projekter, som du har gang i:-) og man må da godt larme en gang imellem, så længe det ikke er hver dag..

    SvarSlet
  3. WOW en flot rendesten!! Det er en kanon ide du har fået dig der - kanon udført :)

    SvarSlet
  4. Halløj,

    Tak for de fine kommentarer. Heldigvis har jeg nogen flinke naboer, som efterhånden har lært, at der fra tiden til anden bliver larmet lidt.
    mvh
    Lars

    SvarSlet
  5. Ja en herlig rendesten! Man får vel nok mange gode input fra havebloggen, din er en af dem.

    SvarSlet