torsdag den 9. august 2012

stenbruddet i vrold

Halløj,

Ikke at jeg på nogen måde interessere mig for slægtsforskning, men hvis jeg en gang skulle kaste mig ud det, så er jeg sikker på at Jens Vejmand, vil være at finde deri. Der er i hvert fald godt gang i forskellige stenprojekter herhjemme.

Endnu en gang har jeg haft gang i et betonbænk projekt. Selve designet er set før, men jeg synes nu den er blevet ret flot, så derfor skal den lige vises frem :-) Den er til et hold gode venner som har gang i et kæmpe stort haveprojekt.

Bagved står min dårlige samvittighed. Nemlig rendestene til min indkørelse. Jeg har ikke rigtig haft motivationen til at gå igang med det projekt, men forhåbentlig bliver det en gang i løbet af efteråret.













Men det er ikke det eneste stenflip for tiden. Som tidligere skrevet har eg kastet mig over stenhugning. Jeg har egentlig et lidt ambivalent forhold til det med stenhugning. Ikke for at genere nogen, men jeg ser det lidt som en pensionist hobby. Men på den anden side, så synes jeg nu, det er ret skægt. At det så involvere både vinkelsliber og en forholdsvis stor hammer, gør det ikke mindre interessant :-) Jeg er gået i gang med at lave en svamp. Min kone mener dog, at lige præcis en svamp er sidste stop inden havenisserne gør deres indtog. Hun har derimod, naturligvis indirekte, fortalt at hun gerne vil have nogen store granit ugler, så det bliver nok næste stenhugger projekt


Men det nye stenhugger flip passer i øvrigt perfekt med det kommende stenbedsprojekt på mine to skråning. Den eneste undskyldning, for at jeg endnu har kaste mig igang med det, er at jeg har at par flotte solsikker på den ene skråning, og de skal først være afblomsteret.













Desværre glemt jeg at fange min flotte mørke valmuer inden de smed blomsterne. Der er dog en enkelt tilbage, men frøtønderne (jeg ved ikke hvad de hedder :-) er nu også meget flotte

Ellers er jeg igang med årets sidste studning af alle mine forklippet thuja'er (16stk)


Mvh

Lars

Ingen kommentarer:

Send en kommentar