tirsdag den 6. marts 2012

Rå dej

er en fantastisk opfindelse der findes. Ikke at rå dej fra en skål smager godt, ej heller at det er finere fransk madlavning. Men når en klat rå dej bliver snoet om en pind, og brændt middelhårdt evt på kanten til decideret forkullet, og så stadig rå, blød og smattet indeni, så sker der mirakler :-) Jeg tænker naturligvis på snobrød. I starten brugt vi grillen til at lave bål, men det føles bare ikke helt rigtig at bage snobrød på en weber grill.

Skumfiduser bliver også meget bedre end på weber grillen. Specielt de nye kæmpestore skumfiduser er fantastisk. Hvis man først kører en gang snobrød, og så afslutter kæmpe skumfiduser, så er man nærmest lykkelig (og har et lettere oppustet fornemmelse i maven resten af dagen) Buksen rundt om pladsen er en spirea betulifolia, som netop ikke bliver så stor, og som er rigtig flot når den blomstre.


I starten var der ikke siddepladser. Men jeg såede nogen specielle beton frø, og pludselig en dag var der seks beton paddehatte. I starten var de alle med træsæder. Men jeg havde prøvet det her "fantastisk" varme modificeret træ, som dog efter min menning, egner sig bedst til optændingsbrænde. Nu er de fem med beton sæder, i forskellige design. Den sjette skal jeg lige have lavet en dag.
Sort / hvid / grå terrazzo sæde

1 kommentar:

  1. Det ser godt ud - det var da en herligt bålplads med plads til mange lykkelige timer med snobrødsbagning...

    SvarSlet